• سپتامبر 19, 2024

منار شکست‌های تاریخی سه امپراتوری در خوست بنا یافت

بنیاد جلال با هماهنگی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت خوست و همکاری قوماندانی امنیه این ولایت، به مناسبت افتتاح منار شکست‌های تاریخی سه امپراتوری و قدردانی از پیروزی‌های مجاهدین افغان، یک نشست را برگزار کرده بود. در این نشست در مورد شکست‌های انگلیس، شوروی و ناتو صحبت شد که در قرن‌های نوزدهم، بیستم و بیست و یکم شکست خوردند و سپس منار که به همین هدف بنا یافته بود، رسماً افتتاح گردید.
این نشست در شهر خوست برگزار شده بود و سلاح‌های استفاده شده اشغالگران بالای افغانستان که تا حالا باقی مانده است، در موقعیت‌های منار جابجا گردید و همچنین تاریخ‌های اشغال این سه امپراتوری و تصاویر آخرین عساکر آن که از کشور بیرون شده بودند، در سنگ‌های منار حک گردید.
در این نشست، انس حقانی گفت: « این منار نماینگر شکست‌های اشغالگران است و این ملت به دلیلی بزرگ است که تا حالا هیچ ملت دیگر در جهان به اندازه افغان‌ها برای استقلال خود چنین قربانی‌های بزرگ را متحمل نشده است.»
در این منارها به ترتیب تصاویر داکتر برایدن انگلیسی، بوریس گروموف روسی و کریس داناهو امریکایی حک شده است که در واقع آخرین سربازانی بودند که از افغانستان اخراج شدند.
برعلاوه، مهمات بجا مانده از این سه اشغالگر در قسمت‌های از منار جابجا گردید که برای نسل‌های آینده یک یادگار تاریخی باقی بماند که یک توپ انگلیسی و تانک‌های روسی و امریکایی می‌باشد.
همچنین، آقای حقانی افزود: « خداوند برای ما این روز را ارزانی کرد که بر سر جنازه‌های توپ‌ها و تانک‌های سه اشغالگر ایستاده هستیم و این روز بزرگ را که در واقع روز فتح و پیروزی است، تجلیل می‌کنیم.»
برعلاوه، یادآوری کرد که بار سنگین تحقق آرمان‌های شخصیت‌های بزرگ و شهیدان بالای شانه‌های ما می‌باشد و این مسئولیت ما هست که باید صادقانه آن را تحقق ببخشیم.
انس حقانی در پایان نشست در مورد عفو داخلی، برادری، وحدت ملی، پیشرفت کشور و تعامل با جهان صحبت کرد و گفت که بعد از این افغان‌ها باید مانند ملت‌های دیگر جهان علم، سهولت‌های زندگی و تولیدات داشته باشند.
این نشست در حالی پایان یافت که یادگاری‌های شکست‌های سه امپراتوری برای اشتراک کنندگان مجلس نمایش داده شد.

Read Next

مستند ویژه محمد اشرف ملنگ

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Most Popular